8.10.15

opskrift - beef noodles / nudler med oksekød / 牛肉面


Ingredienser:1 kg oksekød - gerne en fed udskæring
(Jeg brugte oksecuvette, hvor det yderste lag fedt blev skåret af)
Krydderiblanding bestående af:
Nellikker, tørrede appelsinskaller, lakridsrod, fennikelfrø, spidskommen, sichuanpeber mm.
Blandingen kan købes i de kinesiske butikker bag Hovedbanen, posen ses på billedet.
2 tomater i både
1/2 løg
5 fed hvidløg
1 stor klump ingefær
2 forårsløg
Fond eller bouillonterning.

Fremgangsmåde:Skær kød i tern. Kog dernæst kødet og skum af ved at fjerne skummet kun,
eller også skift vandet ud med noget nyt.
Herefter puttes alle krydderier i en pose (jeg brugte en tepose), som kommes ned i gryden med det nye vand og koger med.
Tomater, ingefær, hvidløg og forårsløg puttes ligeledes med ned i gryden.
Tilsæt fond eller bouillon efter pakkens anvisning, jeg brugte pulverformen.
Jeg lod retten simre i ca. 3-4 timer, hvorefter kødet er dejlig mørt og suppen super smagfuld!!

Server med:Jeg brugte håndskårne nudler, de er super lækre og har masser af tekstur i sig.
Igen er disse købt i en kinesisk butik bag Hovedbanen.
Server med hakkede forårsløg, koriander og evt. noget chili :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar